Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014

Αύξησε την αξία σου στην αγορά

Ο Jim Rohn έλεγε πως υπάρχουν άνθρωποι που κερδίζουν 5€ την ώρα, 6€, 10€, 50€, 500€ την ώρα.  Υπάρχουν άνθρωποι που κερδίζουν 500€ το μήνα, 1.000€, 3.000€, 10.000€, 100.000€, 1.000.000€ το μήνα.  Άνθρωποι που ζουν στην ίδια χώρα, στις ίδιες συνθήκες της αγοράς και της ελεύθερης οικονομίας, με την ίδια κυβέρνηση, τους ίδιους νόμους, ακόμα και το ίδιο υπόβαθρο και επίπεδο σπουδών.  Λέει ότι οι εξωτερικές συνθήκες αποτελούν τον άνεμο που πνέει για όλους το ίδιο.  Και ότι δεν πληρωνόμαστε για το χρόνο μας, αλλά για την προστιθέμενη αξία που φέρνουμε στην αγορά.  Ο καθένας έχει τη δυνατότητα να διπλασιάσει, να τριπλασιάσει ή και να δεκαπλασιάσει το εισόδημά του, διπλασιάζοντας, τριπλασιάζοντας ή και δεκαπλασιάζοντας αντίστοιχα την αξία που φέρνει στην αγορά.  Γι' αυτό καταλήγει σε μια από τις πιο διάσημες φράσεις του, είναι σημαντικό να δουλεύει κανείς σκληρότερα βελτιώνοντας τον εαυτό του από το πόσο σκληρά δουλεύει στην εργασία του.  "Μην εύχεστε για ευνοϊκότερο άνεμο. Προσαρμόστε καλύτερα τα πανιά σας."

Μέσα στην Ελλάδα της κρίσης με τους παραπάνω από 1εκ. ανέργους, υπάρχουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι που κερδίζουν πάνω από 3.000€ εισόδημα.  Ο λόγος είναι ότι φέρνουν μεγαλύτερη αξία στην αγορά. Ανακάλυψαν μια ανάγκη που χρειάζεται να καλυφθεί και την καλύπτουν.  Και η αγορά ευχαρίστως πληρώνει αυτούς που καλύπτουν τα κενά της.  Όλοι ξέρουμε πως στις περιόδους κρίσης δημιουργούνται και μεγάλες ευκαιρίες.  Αυτές οι ευκαιρίες όμως σπανίως καταλήγουν σε αυτούς που δεν έχουν τις κεραίες τους σηκωμένες για να τις αναγνωρίσουν.  Δεν τις ανακοινώνουν στις ειδήσεις.  Δεν θα τις μάθουμε από το αφεντικό μας στη δουλειά και φυσικά ούτε από τους φίλους, τους συγγενείς ή τους συναδέλφους μας.  Εκτός αν είναι ανήσυχα πνεύματα και αναζητούν συνεχώς κάτι καλύτερο στη ζωή τους.  Οπότε αφού ψάχνουν, βρίσκουν.

Πως αντιδρούν όμως οι περισσότεροι άνθρωποι όταν τους παρουσιαστεί μια ευκαιρία;  Δυστυχώς ακριβώς όπως δεν πρέπει!...  Επειδή ο προγραμματισμός τους λέει λανθασμένα πως πληρωνόμαστε για το χρόνο μας σε μια δουλειά και ότι χρήματα κάποιος μπορεί να βγάλει μόνο με την σκληρή δουλειά και επειδή η ευκαιρία που τους παρουσιάζεται δεν μοιάζει καθόλου με τη δουλειά τους δεν την αναγνωρίζουν καν ως τέτοια.  Δεν την αναγνωρίζει ο προγραμματισμός τους.  Λένε "ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό" "κάποιο λάκκο έχει η φάβα"  "πόσο χρόνο πρέπει να δουλεύω και για πόσο χρονικό διάστημα;"  Και κατόπιν εκλογικεύουν την πληροφορία που πήρανε σύμφωνα με τις δικές τους εμπειρίες, τις εμπειρίες φίλων και γνωστών (οι οποίοι επίσης δεν έχουν εκμεταλλευτεί ποτέ κάποια ευκαιρία στη ζωή τους) και απορρίπτουν την πρόταση χωρίς να μπουν στη διαδικασία να ερευνήσουν τις δυνατότητές της.  Συμπληρώνουν την εικόνα μόνοι τους με τα λάθος κομμάτια του παζλ.

Λοιπόν έχω να κάνω μια ανακοίνωση.  Η ευκαιρία της ζωής μας ΠΟΤΕ δεν μοιάζει με τη δουλειά μας.  Είναι πολύ καλή και είναι αληθινή γιατί ακριβώς είναι η ευκαιρία που αναζητούσαμε.  Οφείλει να είναι συναρπαστική, με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και κέρδους.  Ποιος θέλει άλλη μια δουλειά σαν τη δουλειά του;  Και κάτι ακόμα.  Ο χρόνος που απαιτείται να αφιερώσουμε στο εγχείρημα και να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις δυνατότητες που μας δίνει η μεγάλη ευκαιρία της ζωής μας ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ!...  Απλά χωρίς τη δυνατότητα να την εκμεταλλευτούμε.  Θα περάσει έτσι κι αλλιώς με εμάς να κάνουμε ό,τι κάναμε μέχρι τώρα, προσδοκώντας διαφορετικά αποτελέσματα από αυτά που είχαμε ως τώρα.

Γιατί να τα έχουμε;  Τι αλλάξαμε στον εαυτό μας;  Σε ποιο επίπεδο φέρνουμε μεγαλύτερη αξία στην αγορά από αυτή που φέρναμε ως τώρα;  Μας δόθηκε η ευκαιρία και την αφήσαμε να περάσει.  Και λέμε ότι δεν μας έχει παρουσιαστεί ποτέ μια ευκαιρία στη ζωή μας.  Στη ζωή είναι κανόνας πως μετανιώνουμε για αυτό που δεν δοκιμάσαμε.  Όχι για αυτό που κάναμε και δεν απέδωσε.  Για να μην παρεξηγηθώ δεν λέω να επιχειρούμε αμέσως οτιδήποτε μας προτείνουν χωρίς να κάνουμε την έρευνά μας και να αναλύσουμε τα δεδομένα που μας παρουσιάζονται.  Λέω όμως ότι η σωστή έρευνα δεν είναι να ρωτήσω τη μαμά μου, τη γιαγιά μου, τον κουμπάρο μου και τον καλύτερό μου φίλο που η μόνη επιχειρηματική ιδέα που έχει είναι η γνώμη του για το ποιον παίχτη να αγοράσει η ομάδα μας.  Λέω επίσης πως πριν απορρίψουμε μια πρόταση ιδιαίτερα όταν αυτή ακούγεται πολύ καλή πρέπει να αντιληφθούμε πλήρως τι αφήνουμε πίσω και να αναλάβουμε την ευθύνη.  Και αν τελικά την απορρίψουμε να μην το κάνουμε για γελοίες εκλογικεύσεις και δικαιολογίες.

Αν βρισκόμαστε ήδη στο επάγγελμα που αγαπάμε, για να αυξήσουμε το εισόδημά μας είναι επίσης απαραίτητο συνεχώς να εξελισσόμαστε.  Να βρίσκουμε τρόπους να εκπλήσσουμε θετικά τους πελάτες μας με καινούργια και ποιοτικότερα προϊόντα ή υπηρεσίες, μοναδικά προνόμια, εξαιρετικό service μετά την πώληση και νέες μεθόδους και τεχνολογίες.  Να καλύπτουμε και τις μελλοντικές του ανάγκες που δεν έχει ανακαλύψει ακόμα πως έχει.  Δεν μας παίρνει να επαναπαυόμαστε.  Ιδιαίτερα τώρα, ο κόσμος είναι όλο και πιο απαιτητικός.  Απαιτεί να λαμβάνει αξία για τα χρήματα που μας δίνει.  Αν δεν την πάρει θα το μάθει όλος ο κόσμος.  Όχι μόνο ο περίγυρός του.  Θα μπει μέσα σε μια πλατφόρμα αξιολόγησης και θα μοιραστεί με τον κόσμο όλο τη δυσαρέσκειά του για την επιχείρησή μας.  Χρειάζεται η αξία που του δίνουμε να είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτό που πληρώνει.  Αν δεν του το δώσουμε εμείς θα του το δώσει ο ανταγωνιστής μας.

Αν δεν εξελιχτούμε πώς ακριβώς δείχνουμε πως αγαπάμε αυτό που κάνουμε;  Αν δεν εξελιχτούμε η εξέλιξη θα μας προσπεράσει.  Αν δεν έχουμε δική μας ιστοσελίδα πώς θα απευθυνθούμε στους νέους καταναλωτές;  Αν δεν εφοδιαζόμαστε με την τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας γιατί ο πελάτης μας να μην προτιμήσει αυτόν που την έχει;  Εμείς για παράδειγμα θα πηγαίναμε σε έναν οδοντίατρο που ακόμα χρησιμοποιεί μεθόδους της περασμένης δεκαετίας;  Θα παίρναμε ποτέ ένα κινητό προηγούμενης τεχνολογίας από το μαγαζί του φίλου μας που δεν φρόντισε να φέρει  4G κινητά αφού αυτό χρειαζόμαστε;  Χρειάζεται η δική μας επιχείρηση να είναι ξεχωριστή από τις υπόλοιπες.  Να φωνάζει πως αποτελείται από ανθρώπους οι οποίοι ενδιαφέρονται.  Αναπτύσσονται.  Δεν τους ενδιαφέρει μόνο το κέρδος αλλά η αξία που φέρνουν στην αγορά.  Είναι φυσικό αφού πολλαπλασιάζουν αυτήν την αξία να πολλαπλασιάζουν και το εισόδημά τους.  Και ευχαρίστως οι πελάτες μας θα συνεισφέρουν σε αυτό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου