Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

Αγαπήστε με Πάθος!

Εχθές άκουσα μια από τις πιο όμορφες φιλοφρονήσεις που έχω ακούσει ποτέ.  Μια κυρία την οποία δεν έχω συναντήσει παρά μόνο μέσα από μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, μου είπε πως αποφάσισε να συνεργαστεί μαζί μου γιατί ένιωσε πως αγαπώ πολύ αυτό που κάνω!  Προσπάθησα να σκεφτώ αν έχω ξανακούσει ποτέ κάτι τόσο όμορφο και θυμήθηκα πως ναι.  Είχα ακούσει κάτι παρόμοιο με άλλα λόγια.  Μου είχε πει κάποτε ένας κύριος πως μιλάω με "φανατισμό" για αυτό που κάνω.  Δεν κρύβω ότι τότε είχα πειραχτεί.  Δεν μου άρεσε αυτός ο χαρακτηρισμός γιατί δεν θεωρώ γενικά τον εαυτό μου φανατικό με τίποτα (εντάξει εκτός ίσως από την Εθνική Ελλάδος) και μετά την εφηβία μου, που τα ήξερα όλα όπως κάθε έφηβος, έχω περιορίσει συνειδητά από το λεξιλόγιό μου φράσεις όπως "πάντα" "ποτέ" "απολύτως" "τίποτα" "πρέπει" "υποχρεωτικά" ή "1000%".  Είχα αντιδράσει λοιπόν λίγο αρνητικά στην κριτική του.  Αργότερα σκέφτηκα πως ο άνθρωπος απλά δεν βρήκε τη σωστή λέξη να εκφράσει αυτό που εννοούσε.  Ήθελε να πει πως μιλούσα με ΠΑΘΟΣ για αυτό που έλεγα.  Απλά ο νους του το ερμήνευε ως "φανατισμό".  Και ξέρω τώρα πως αν μου ξανασυμβεί κάτι τέτοιο πρέπει να πω "ευχαριστώ" για τη φιλοφρόνηση.

Ο Og Mandino λέει:  "Κάνε τα πάντα με αγάπη!"  Χρειάζεται να αγαπάει κανείς αυτό που κάνει για να το κάνει καλά.  Όσο και να ψάξουμε στην ιστορία δύσκολα θα συναντήσουμε κάποιον που μισούσε τη δουλειά του και πέτυχε κάτι σημαντικό ή αξιοσημείωτο.  Δύσκολα θα σκεφτούμε κάποιον που να κάνει κάτι με το ζόρι και να διαπρέπει σε αυτό.  Αντιθέτως θα δούμε πως όλες οι εξέχουσες φυσιογνωμίες της ιστορίας αγαπούσαν με Πάθος αυτό που πρέσβευαν.

Τα παραδείγματα είναι αμέτρητα.  Επιστήμονες όπως ο Ιπποκράτης, ο Παπανικολάου, ο Edison, ο Einstein αγαπούσαν το αντικείμενό τους με πάθος και ήταν δεσμευμένοι στην προσφορά στην επιστήμη τους και στο κοινωνικό σύνολο.
Ο Καποδίστριας, ο Βενιζέλος, ο Gandhi, ο George Washington, ο Abraham Lincoln, ο Nelson Mandela, ο Martin Luther King, ο Malcolm X ήταν παθιασμένοι ηγέτες-αναμορφωτές, δεσμευμένοι να οδηγήσουν το λαό τους στην ελευθερία και την ευημερία.
Ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Παρμενίων, ο Κολοκοτρώνης, ο Αχιλλέας, ο Ναπολέοντας, ο Eisenhower, ήταν στρατιωτικές ιδιοφυϊες και ηγετικές μορφές δεσμευμένοι στο σκοπό τους και στους ακολούθους τους.

Ο Δαλάι Λάμα, ο Ιησούς Χριστός, ο Μωάμεθ επίσης εμπνευσμένοι θρησκευτικοί ηγέτες, δεσμευμένοι στο όραμά τους, αγαπούσαν τον κόσμο με πάθος.
Ο Νίκος Γκάλης, ο Πύρρος Δήμας, ο Michael Jordan, ο Tiger Woods, ο Michael Schumacher, ο Lionel Messi, ο Sergei Bubka, ο Michael Phelps, ο Emil Zatopek, ο Jesse Owens, ο Mohamed Ali, ο Haile Gebrselassie, ο Pele, ο Diego Maradona είναι όλοι εμβληματικές μορφές για το άθλημά τους το οποίο υποστήριξαν με πάθος πετυχαίνοντας απίστευτα ρεκόρ στη διάρκεια της καριέρας τους αλλά ακόμα και μετά το τέλος της.
Ο Picasso, ο Van Gogh, ο Mozart, ο Beethoven, ο Ελύτης, ο Ρίτσος, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Μάνος Χατζηδάκις, παθιασμένοι όλοι με την τέχνη τους άφησαν ανεξίτηλο το έργο τους κληρονομιά για όλες τις γεννιές που θα έρθουν.

Παρατηρώ σε όλα τα παραπάνω παραδείγματα ένα μαγικό συνδιασμό:  Αγάπη - Πάθος - Δέσμευση - Προσφορά. 
Ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους που έχω σηναντήσει και θεωρώ δάσκαλό μου μου είπε.  "Για να κάνεις τη διαφορά στη ζωή σου και στη ζωή των ανθρώπων που αγαπάς πρέπει να αγαπήσεις αυτό που ήδη κάνεις, ή να βρεις αυτό που αγαπάς και να το κάνεις επάγγελμα."  Επειδή γνωρίζω πως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν κάνουν κάτι το οποίο αγαπούν, θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο που κάνω αυτό που αγαπώ με πάθος.  Έχω την ευτυχία να βοηθώ ανθρώπους!  Να αγγίζω τις ζωές συνανθρώπων μου και να τις σπρώχνω εκατοστό με το εκατοστό στη βελτείωση.  Να κάνω τη διαφορά σε ανθρώπινες ζωές.  Και το ειλικρινές "ευχαριστώ" που θα ακούσω είναι κάτι το οποίο δεν αγοράζεται.  Είναι ανεκτίμητο!  Η υπέρτατη ανταμοιβή!

 Ο Mark Hughes είπε:  "΄Να νοιάζεστε περισσότερο για τους ανθρώπους που συναντάτε και πώς θα τους βοηθήσετε να πετύχουν τους στόχους τους, παρά για τα χρήματα που θα κερδίσετε.  Και με μαγικό τρόπο θα κερδίσετε έτσι τόσα χρήματα που δεν μπορείτε καν να ονειρευτείτε!"
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου