Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Να παραγγείλουμε απ'έξω; Εγώ θα φάω ένα βιβλίο...σκέτο!

Όπως σας υποσχέθηκα σήμερα θα μιλήσω για "εκκούσια πλύση εγκεφάλου", σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης.  Πώς μπορούμε να αλλάξουμε τις διατροφικές συνήθειες του εγκεφάλου μας έτσι ώστε να συρρικνώσουμε τις αρνητικές "εθνικές οδούς" και να δημιουργήσουμε θετικά "μονοπάτια" μέσα στους νευρώνες του τέλειου υπολογιστή μας;

Ίσως κάποιοι σκέφτεστε τι λέει αυτός τώρα;  Θα μου κάνει πλύση εγκεφάλου;  Δεν θέλω κανείς να ελέγχει το μυαλό μου.  Θέλω μόνος μου να αποφασίζω τι θα ταϊσω το μυαλό μου.  Θέλω μόνος μου να ανακαλύπτω τις αλήθειες της ζωής.  Και έχετε δίκιο.  Αυτό ακριβώς θέλω να πω.  Γίνετε εσείς κύριοι του μυαλού, και της ζωής σας.  Επιλέξτε μόνοι σας την τροφή που θα του δώσετε.
Γιατί όσο και να μας ενοχλεί να το ακούμε, η πραγματικότητα είναι πως οι περισσότεροι δεν είμαστε αυτή τη στιγμή κύριοι του μυαλού μας.  Έχουμε ασυνείδητα παραχωρήσει τον έλεγχο σε άλλους.  Και μας βολεύει αυτό.  Έχει γίνει συνήθειά μας.  Και δεν κάνουμε κάτι να το αλλάξουμε.  Καμμιά φορά είναι πιο εύκολο να αποφασίζει άλλος για εμάς.  Μας ξαλαφρώνει από την ευθύνη.  Αλλά έχει τεράστιο κόστος.

Θέλουμε δεν θέλουμε όλοι δεχόμαστε καθημερινά "πλύση εγκεφάλου".  Δεχόμαστε κάθε μέρα αρνητικά μυνήματα από το περιβάλλον, τους φίλους μας, τους συγγενείς, το σχολείο, τις εφημερίδες, και κυρίως από την τηλεόραση.  Τον "ηλεκτρονικό μειωτή εισοδήματος".  Κάθε μέρα παραχωρούμε το δικαίωμα σε ακατάλληλους ανθρώπους να πληκτρολογούν αρνητικότητα στον υπολογιστή μας.  Μας περνάνε το μύνημα πως ζούμε σε μια δύσκολη εποχή.  "Περνάμε κρίση."  "Καθίστε στα αυγά σας."  "Προσέξτε γιατί τα πράγματα θα χειροτερέψουν."  Και ζούμε μέσα στη ζώνη άνεσής μας όπως οι κάτοικοι της κοινότητας του Truman (The Truman Show).  Παραλυμένοι από το φόβο.  Μουδιασμένοι.  Είμαστε ελεύθεροι να δημιουργήσουμε τη ζωή μας όπως θέλουμε αλλά δεν κάνουμε τίποτα.

Πώς λοιπόν μπορούμε να πάρουμε τον έλεγχο;  Που μπορούμε να βρούμε σωστή πνευματική τροφή;  Πρώτα από όλα χρειάζεται να κλείσουμε την τηλεόραση.  Να πούμε όχι στην καταστροφολογία.  Όχι στην εύκολη εύπεπτη πνευματική τροφή.  Να επιλέξουμε να ξεπλύνουμε το μυαλό μας από την αρνητικότητα.  Να συρρικνώσουμε τις "εθνικές οδούς" που μας οδηγούν σε αδιέξοδο.  Να επιλέξουμε εμείς τι είδους "πλύση εγκεφάλου" θα κάνουμε.  Τι πνευματική τροφή  θα δώσουμε στο μυαλό μας.

Και που πουλάνε σωστή πνευματική τροφή;  Στα βιβλιοπωλεία!  Ξέρω πολύ καλά πως δεν είναι η πιο αγαπημένη λέξη για τους περισσότερους.  Γιατί έτσι ακριβώς ήμουν κι εγώ μέχρι πριν από 17 χρόνια.  Έλεγα "ζητήστε μου ό,τι θέλετε εκτός από το να διαβάσω".  Άκουγα διάβασμα και ύψωνα τους δυο δείκτες των χεριών μου στο σχήμα του σταυρού...να διώξω το κακό!  Αλλά το κόστος του να μην αλλάξουμε συνήθειες είναι μεγάλο.  Κανείς δεν είπε πως η αλλαγή είναι εύκολη.  Είναι όμως απαραίτητη.  Και επειδή αλλάζεις μια συνήθεια μόνο με μια καινούργια συνήθεια, η αλλαγή θα μας πάρει λίγο χρόνο έτσι ώστε η εθνική οδός "Δεν μου αρέσει το διάβασμα" να αντικατασταθεί από το μονοπάτι "Το διάβασμα και η αυτοβελτίωσή μου είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον μου αλλά και για το μέλλον των παιδιών μου".  Χρειάζεται να νιώσουμε μέσα μας την σπουδαιότητα της αξίας του διαβάσματος.  Και αυτό που συνέβη σε μένα είναι πως τώρα πια δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς να διαβάζω βιβλία προσωπικής ανάπτυξης.  Ένας εκδοτικός οίκος που είναι πλούσιος σε βιβλία προσωπικής ανάπτυξης είναι ο ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ.  Ξεκινήστε άμεσα να ταϊζετε το μυαλό σας θετική σκέψη.  Δεν μπορείτε να υποστείτε το κόστος να μην το κάνετε.  Ένα καλό βιβλίο για να ξεκινήσει κανείς και ταυτόχρονα να βοηθηθεί στο να συνειδητοποιήσει την αξία του διαβάσματος είναι το βιβλίο του Burke Hedges "Πλουτίστε Διαβάζοντας".

Κάποιος είπε πως "πλούτος στη ζωή είναι οι άνθρωποι που γνωρίζεις και τα βιβλία που διαβάζεις".
Σωστά μαντεύετε πως ένας συμπληρωματικός (όχι εναλλακτικός) τρόπος να βρείτε σωστή πνευματική τροφή είναι η συναναστροφή με θετικούς, επιτυχημένους και σημαντικούς ανθρώπους.  Υπάρχουν σε αρκετά σημεία στην Ελλάδα σεμινάρια προσωπικής ανάπτυξης.  Ενημερωθείτε για αυτά.  Επιλέξτε αυτά που έχουν οικονομική συμμετοχή.  Όχι δωρεάν.  Χρειάζεται η αξία να πληρωθεί έτσι ώστε να εκτιμηθεί.  Εκεί...συχνάζουν οι θετικοί άνθρωποι.  Εκεί βρίσκεται συγκεντρωμένη η επιτυχία.  Εκεί ρέει άφθονη θετική ενέργεια και μπορεί κανείς να κάνει ένα ντουζάκι μέσα της...  Αυτή η συναναστροφή είναι επίσης ζωτικής σημασίας.  Όπως λέει και μια παροιμία "Όποιος βαδίζει με τους σοφούς, γίνεται σοφός".

Κάποια στιγμή είχα ακούσει ένα σχόλιο από κάποιον "αρνητή" ή αλλιώς "κλέφτη ονείρων".  Είχε σχολιάσει τις δραστηριότητες αυτού του είδους ως εξής:  "Τι σας κάνουν σ'αυτά τα σεμινάρια που πηγαίνετε;  Πλύση εγκεφάλου;  Σας δίνουν τίποτα και πίνετε;"  Κι εγώ του απάντησα "Ναι φυσικά!  Και μάλιστα με την συγκατάθεσή μας.  Και περνάμε απίστευτα!  Και μαθαίνουμε πως όλα είναι δυνατά στη ζωή.  Οτι είναι θεμιτό να ονειρευόμαστε και να διεκδικούμε το καλύτερο στη ζωή μας.  Νιώθουμε πολύ ωραία.  Εγώ θα κάνω αυτό.  Εσύ δες τηλεόραση."



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου